hårdknacksliv

det här med att försöka få tioåriga sommarlovsflaxiga ekerökidz att skriva musik och delta i inspirationsövningar: inte min grej. men betalt får jag minsann. det är ju faktiskt fett att veta att om jag någon gång skulle få för mig att göra karriär inom fritidsgårdskoncernen skulle jag rocka. en halvtimme ägnades åt att stoppa fingrar i töjningar, rita av tatueringar, prata om nagellacksfärger och undra varför jag som flicka inte har hår på sidorna av mitt huvud. ("min bror har tuppkam men du är ju tjej!")
i och med att ALLA tioåringar utom de kreativa genierna och autisterna har väldigt mycket adhd är det lite svårt att hålla fokus på att skriva låtar. det bästa resultat jag lyckats uppnå hos de små liven är en låt som handlar om muffins (som representerar dem, sommarlovsungarna) som träffar på tårtan på ett konditori (alltså, mig). konditoripersonalen (alltså ordinarie fritidspersonal) försöker sedan slänga ut en muffin från konditoriet för att den inte har russin på sig (en flickstackare hade inte pärentz med näsa för att betala räkningar i tid, pengar=russin) och fick således komma tillbaka med russin nästa dag. denna text sjunges till melodin från "california girls", allas vår storslagna katy perry-hit. nej hörni det här med barn kombinerat med att faktiskt försöka få dem att hålla fokus. inte min grej. tror jag skulle göra mig en utmärkt fritidsledare modell lektant och pysselhörnsansvarig i och med jag får autokärlek från tioåringar, men jå.. fyra dagar kvar av kaos, kan ju kanske bli nåt bra av detta. pengar iaf.

en dag som denna spenderades efter jobbet med någon form av fika med bob och sedan filmmys hos douglas den söderkisn, mysiga människor som samlats för att ta lite farväl av sara mörk som flyttar till dalarna över sommaren.  jag inhandlade fairtrade lidlchoklad till henne samt knäppa konserverade croissanter. presenter har aldrig varit min grej men kändes att jag lyckades där. har en fett bra födelsedagspresent på g dock.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0