önskar mig pragmatism i julklapp

idag har varit en skitdag. igår hade jag otroligt roligt och skrattade på ett sätt jag inte gjort på länge. dock påminner det mig om att det nu för tiden är någonting ovanligt, inte någonting att förvänta sig varje dag. underbara stunder med mina vänner, de ovärdeliga stunderna, kommer inte naturligt nu. och ständigt påminns jag om min egen feghet, som inte vågar, rädd för vad mottagandet blir. varför i alla himlens salar och helvetets grottor ska jag vara rädd för att bry mig? och ännu en fråga.. hur hittar man tillbaka? till dem och det som så uppenbart är på väg att förloras, till sig själv?
tillbaka till igår, iaf. minnet tryter lite mot slutet av kvällen men vi började iaf på humana second hand och roffade åt oss 2 gratis öl, fullt med pälsbärande hipsters där inne, höll på att fastna i rummet med pälsar för att det var så fullt. skräck. sedan mot hatälskhaket nivå, för att fira felicia (som kom 2 timmar efter oss ungefär, skillat) och snackade massa minnen och planerade och jag blev allmänt varm om hjärtat. vi drog till ego, jag var asless först när vi skulle dit jag pallade verkligen inte, men sen var det ju kul trots världens sämsta folk och världens (!!!!) sämsta DJ. emma och jag avslutade kvällen med en öl på dovas, big mistake, men tror ändå att det var värt det. vi fick mycket bra sagt, givande samtal liksom. finns så mycket som rör sig under isen nu, so to speak. missade iaf sista tåget, kom hem 3, däckade runt halv 4, vaknade halv 8, drog till skolan, helvetet. min mage var som en svältoffers: rund, uppblåst, helt tom, jag luktade bakis, hade samma trosor som igår you know the deal. åkte hem efter lunch. slaggade. nu är jag pigg och kommer inte kunna sova inatt. yey.
mitt i min egoistiska misär och mitt tänk om det som sas igår, mitt tänk om allt jag tänkt på den senaste månaden, bestämde jag mig för att beställa en tröja. med trycket på bilden här över. någonting ska man ju unna sig. kommer inte kunna betala den men det är en annan femma. nu önskar jag bara att allt skulle förvandlas till en utopi, med mys under filtar tända ljus te pepparkakor pussar och kramar fina ord vänskap sol pulkaåkning hålla handen i snöstorm.
(hade btw en mysig dröm när jag slaggade innan middan. mycket mysig, lite knäpp, men ja, gos)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0